قیمت سرامیک اسلب

کاشی و سرامیک

۲ بازديد

قیمت سرامیک اسلب

قیمت سرامیک اسلب:کلمه اسلب در لاتین به معنی یا ورق یا قطعه است. تولید اسلب سرامیک یکی از فرآیندهای جدید در صنعت کاشی و سرامیک است که با ماشین آلات پیشرفته انجام می شود. ابعاد اسلب بسیار بزرگتر از کاشی و سرامیک های معمولی است. این ابعاد به کاربردهای مورد نظر بستگی دارد.در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از دستگاه ها و ابزارهای مدرن در دنیا، تولید سرامیک به صورت اسلب افزایش یافته و از طرفی استفاده از این نوع سرامیک در طراحی داخلی ساختمان ها افزایش یافته است. صعودی است.سرامیک اسلب امروزه بسیار محبوب است و مورد علاقه معماران قرار گرفته است. دلایل این امر شامل حداقل تعداد اتصالات بین آنها، یکپارچگی و ظاهر خیره کننده است.

قیمت سرامیک اسلب

 

اندازه بزرگ سرامیک های اسلب گزینه ای عالی برای نمایش سطوح بزرگ در مکان های تجاری برای تأثیر بصری قدرتمند است. همچنین به ایجاد یک سبک معاصر کمک می کند. علاوه بر این، ضخامت نازک صفحات سرامیکی آنها را به گزینه ای عالی برای پروژه های نوسازی تبدیل می کند. با ایجاد افکت های مختلف از جمله مات و براق، متالیک، شکری، ایجاد رگه هایی در بدنه و ... و با الهام از طبیعت می توان اسلب هایی با جلوه ای خاص تولید کرد که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند.

اثرات طبیعی سرامیک اسلب

اثرات طبیعی سرامیک اسلب باعث شده است که بتوان این نوع سرامیک ها را با سایر مواد مورد استفاده مانند سنگ یا چوب برای کف سازی ترکیب کرد. کیفیت بالا و زیبایی خیره کننده اسلب باعث استفاده از این نوع سرامیک ها در بسیاری از پروژه های لوکس مسکونی، اداری و تجاری شده است.در روش های جدید طراحی داخلی ساختمان، استفاده از ورق های بزرگ اسلب به جای کاشی های کوچکتر رایج شده است.

 

کابرد اسلب

کاربرد  اسلب های سرامیکی در فضای داخلی ساختمان ها از جمله کف سالن و پذیرایی، کف و دیوار لابی، ورودی ساختمان، دیوار شومینه و آسانسور، فضای پشت تلویزیون، حمام مستر، در آشپزخانه برای کابینت، پیشخوان و میز غذاخوری ، در مراکز تجاری و ساختمان های لوکس اشاره کرد.

 

 

تفاوت سرامیک معمولی با سرامیک اسلب چیست؟

 

ابعاد

اصلی ترین و مهم ترین تفاوت سرامیک های معمولی با دال های سرامیکی ابعاد آنهاست. سرامیک های معمولی در ابعاد حداکثر 40-50 سانتی متر تولید می شوند اما در استفاده از سرامیک اسلب در سایزهای بزرگ 120*240، 240*360 سانتی متر و ... زیبایی و یکپارچگی بی نظیری به فضا بخشیده و طرح را چشم نوازتر می کند.

هدر دادن

سرامیک های اسلب معمولاً در هنگام نصب زباله کمتری تولید می کنند.

نصب سریعتر

با توجه به اینکه نصب سرامیک های بزرگ نیاز به افراد متخصص، تکنیک های نصب خاص و تجهیزات تخصصی دارد، اما نصب سرامیک های کوچکتر جزئیات بیشتری دارد و نیاز به زمان بیشتری برای نصب دارد، اما نصب سرامیک های بزرگتر به زمان کمتری برای نصب نیاز دارد.

خطوط دوغاب کمتر

به دلیل یکپارچگی سرامیک های اسلب، خطوط دوغاب کمتری نسبت به سرامیک های کوچک دارند.استفاده از صفحات سرامیکی در سرویس بهداشتی باعث افزایش حجم و ابعاد فضا در ذهن کاربر می شود.

قیمت سرامیک اسلب

این محصول با توجه به ظاهر زیبا، کیفیت فنی و رنگ های خاص متنوع انتخاب تعداد زیادی از سازندگان است. این محصول اسلب را بیشتر افراد به عنوان یک محصول طبیعی که از ترکیب مواد معدنی تولید شده است، می شناسند.این محصولات به دلیل دارا بودن لعاب نسبت به سایر سنگ ها در برابر رطوبت از خود مقاومت بیشتری نشان می‌دهد. فروش این کالا یا سرامیک سایز بزرگ به علت کم بودن تعداد شیارهای موجود در بین بندها و جذب کمتر آلودگی به سنگ، افزایش بسیار چشمگیری پیدا کرده است.

چه تجهیزاتی برای نصب کاشی اسلب لازمه؟

یک نکته مهم در مورد این محصول وجود دارد، این کالا به دلیل بزرگی و سایز خاصی که دارد در نوع حمل و جابجایی باید دقت ویژه ای شود. همچنین به دلیل وزن بالا مهارت بالایی در نصب نصاب باید به خرج دهد.

برای نصب این محصول دو روش متفاوت وجود دارد.

    1. نصب سرامیک نمای ساختمان با روش خشک

 

    1. نصب سرامیک با استفاده چسب سرامیک

 

 

مزایای سرامیک اسلب

سرامیک های اسلب دارای مزایای زیادی هستند که در ادامه به مهمترین آنها اشاره می کنیم:

    • استحکام بالا: این سرامیک ها بر خلاف شایعاتی که مطرح شده بسیار مقاوم بوده و به این راحتی ها شکسته نمی شوند. برخی ها معتقدند که سایز بزرگ آنها عاملی برای شکسته شدن است که این ادعا با عملکرد مناسب سرامیک های اسلب کاملا نقض شده است.

 

    • اندازه بزرگ و یکسره: اندازه بزرگ سرامیک های اسلب موجب شده است تا نمای یکپارچه آنها جلوه ای زیبا به نمای ساختمان بدهد. همچنین بزرگ بودن سایز این سرامیک ها موجب شده است تا میزان شیار در آنها کم و در نتیجه از تجمع آلودگی جلوگیری شود. به همین خاطر است که فرایند پاک کردن اسین سرامیک ها بسیار ساده است.

 

    • تنوع رنگ: سرامیک های اسلب شاهکار دست معماران بوده و همین امر موجب شده است تا توسط سلیقه انسانی طراحی شوند. به گونه ای که اعمال رنگ ها و نقش های زیبا بر روی آنها زیبایی منحصربفردی به سرامیک ها بخشیده است.

 

    • امکان چاپ روی آنها: با توجه به ماشینی نبودن سرامیک ها امکان طراحی و اعمال چاپ رنگی بر روی آنها وجود دارد. این طرح ها شامل طرح های سنتی و فانتزی می شود.

 

 

طریقه ساخت

سرامیک اسلب از مواد طبیعی ساخته شده و در طرح ها، رنگ ها و اندازه های مختلف به مشتریان عرضه می شود. استفاده از سرامیک های اسلب باعث می شود نمای ساختمان شما شکل طبیعی و مدرن به خود بگیرد و در نتیجه گزینه بسیار مناسبی برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل شما باشد.
نازک بودن بیش از حد صفحات این سرامیک را بدون استحکام کافی و بسیار شکننده می کند. اخیراً این مشکل برطرف شده است به طوری که اسلب های مدرن معمولاً بین 5.5 تا 7 میلی متر (در ایتالیا) تولید می شوند.
فناوری چاپ دیجیتال تا همین اواخر معرفی نشده بود، بنابراین نسخه های اولیه اسلب ها بسیار ساده بودند. با ظهور فناوری چاپ دیجیتال، اسلب ها می توانند ظاهر سنگ، چوب یا هر ظاهر دلخواه مشتریان را بازسازی کنند. بنابراین ظاهر اسلب ها اکنون خیره کننده و بسیار جذاب به نظر می رسد.

کاربرد سرامیک اسلب

سرامیک اسلب معمولا در آشپزخانه و حمام به کار برده می شود. البته با توجه به مزایای زیادی که این سرامیک ها به همراه دارند، استفاده از آنها در سایر محیط ها از جمله اتاق نشیمن نیز امکان پذیر است. یکی دیگر از کاربردهای سرامیک اسلب استفاده از آنها در سالن های مجلسی است. بسیاری از تالارهای پذیرایی برای زیباسازی فضای سالن خود از سرامیک های اسلب یا سایز بزرگ استفاده می کنند.

نکاتی در مورد اسلب سرامیکی

جالب است بدانید که در زمینه طراحی داخلی یا خارجی، اسلب های سرامیکی جدیدترین روش های زیبایی فضا در صنعت سرامیک هستند و استفاده از آن ها این روزها در تمامی پروژه های لوکس به چشم می خورد. به طور کلی در مورد خرید و استفاده از این نوع مواد جدید نکاتی وجود دارد اسلب ها عموما دارای قطر 3.5 تا 9 میلی متر هستند که برای پوشش های داخلی و خارجی استفاده می شود و برای رسیدن به این قطر ظریف از فناوری های متعددی استفاده شده است.همچنین لازم به ذکر است که تنها به اسلب های سرامیکی که بزرگتر از 80*160 سانتی متر هستند پرداخته می شود.

نوع پرسلانی سرامیک اسلب چیست؟

در این میان ممکن است سوالی مطرح شود و آن این است که منظور از پرسلانی بودن سرامیک اسلب چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ سرامیک های اسلب با دارا بودن اندازه های متنوع خود، باعث شده اند تا طیف گسترده ای از محصولات سرامیکی در هم ترکیب شوند. می توان با استفاده از این محصول به پشتیبانی از خلاقیت هر معمار و یا طراح پرداخت.سرامیک های اسلبی که با اندازه های جدید ساخته می شوند، می تواند به عنوان یک محصول ایده آل برای استفاده در دیوارها، کف ها و در فضاهای بزرگ هم در بخش خصوصی و هم در سطح عمومی مورد توجه واقع شود.

منبع : بهیار سرام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.